Mijn eerste dag - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van meline93 - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van meline93 - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag

Door: Meline

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2014 | Oostenrijk, Kufstein

Grüss Gott!

Jaja mensen het is officieel, ik woon in Oostenrijk! Ik kan amper geloven hoeveel er de afgelopen 12 uur gebeurd en veranderd is. Vanochtend vroeg (7.15) heeft Mama mij afgezet op Schiphol. Toen ik eenmaal mijn bagage afgegeven had en nog 1.5 uur mocht wachten voordat het vliegtuig zou vertrekken vond ik het toch wel een beetje eng worden hoor! Dan besef je je opeens wel dat je gewoon 5 maanden naar een ander land gaat. Maar geen zorgen, na een lekker Starbucksje waren de zenuwen weg en mocht ik het vliegtuig in. De vliegreis verliep soepel en rond 11.00 uur stond ik in München.

Daar stapte ik eerst op de metro naar München Ost Hbf en vervolgens over op de trein met als eindbestemming: Kufstein. Het grootste gedeelte van deze reis dacht ik dat ik in het verkeerde land was! Het leek wel het Nederlandse platteland met alleen maar vlakke weilanden en hier en daar een boompje. Een halfuur buiten Kufstein waren de bergen eindelijk in zicht. En toen ik Kufstein binnenreed... Wat een adembenemend zicht! De stad lijkt werkelijk uit een sprookje te komen. Midden tussen de bergen en vol met van die typische, gekleurde houten huizen. Natuurlijk hielp het ook dat het op dat moment 24 graden was met volop zon.

Met een taxi ben ik vervolgens naar het appartement gegaan. Het gebouw is erg netjes en vrolijk ingericht met een leuke tuin. Ook het appartement zelf is ideaal! Mijn huisgenootjes zijn er (nog) niet, dus ik kon lekker rustig rondneuzen. Mijn kamer is echt heel ruim en vanuit mijn (twee erg grote) ramen kan ik de bergen bijna aanraken. Het centrum en de uni liggen op vijf minuten lopen, wat zeker van pas gaat komen. De rest van de middag heb ik mij vermaakt met de stad verkennen, boodschapjes doen (en het kopen van een waterkoker die eigenlijk niet te koop was zonder klantenkaart) en uitpakken. Volgende week donderdag begint de introductie pas, dus tot die tijd ben ik lekker vrij. Aankomende donderdag heb ik afgesproken met een jongen uit Ierland en dit weekend met een meisje uit het Oostblok, die fulltime studeert in Breda. Ook komt zaterdag mijn eerste huisgenootje aan!

Morgen ga ik internet regelen, want dat is toch wel een groot gemis hier, en mij inschrijven bij de gemeente. Vanwege mijn gebrek aan internet zal ik dit verhaal woensdag (morgen) pas plaatsen :)

Jullie horen snel weer van mij!

Xxxx

  • 17 September 2014 - 12:40

    Alex:

    Wat super gaaf Mel!!! Heel veel succes en plezier in Oostenrijk! ;)

  • 17 September 2014 - 18:13

    :

    Dankje Lex dat gaat zeker goedkomen! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Uitwisseling Kufstein

-

Recente Reisverslagen:

17 November 2014

Up to date! De afgelopen maand

17 November 2014

Oeps! Verslag van meer dan drie weken geleden

04 Oktober 2014

Week 3 in Kufstein

21 September 2014

Het leven in Kufstein

17 September 2014

Mijn eerste dag

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 3466

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 Februari 2015

Uitwisseling Kufstein

Landen bezocht: