Het leven in Kufstein - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van meline93 - WaarBenJij.nu Het leven in Kufstein - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van meline93 - WaarBenJij.nu

Het leven in Kufstein

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2014 | Oostenrijk, Kufstein

Goedemorgen iedereen!

Het is nu mijn zesde dag hier in Kufstein. Het leek mij nu een goed moment om weer een reisverslag te schrijven, aangezien er zo veel gebeurd hier. Doordat dinsdag zo ontzettend druk was kon ik die nacht amper slapen. Hierdoor heb ik het woensdag maar lekker rustig aangedaan, wat geen straf is in dit dorp (stad?) met 24 graden en zon. Donderdagochtend wilde ik zoveel mogelijk saaie dingen gedaan krijgen. Ik wilde een Oostenrijks telefoonnummer (volgt nog), internet, inschrijven bij de gemeente en twee verlengsnoeren. Saai, maar noodzakelijk. Donderdagmiddag had ik afgesproken met Graeme, een student uit Engeland. Uhum.. het enigste dat ik daarover kwijt wil is dat wij sinds die dag amper bij elkaar weg zijn. De rest mogen jullie zelf invullen. Anyway die dag hebben wij eigenlijk heel Kufstein gezien. Wij zijn zelfs zo ver gegaan dat wij Kufstein uitliepen! Het is echt prachtig hier. Het viel mij pas na een paar dagen op dat er hier geen stoplichten zijn! De stad is ontzettend rustig en komt ook heel veilig over.

De rest van de week stond vooral in het teken van terrasjes en uit eten gaan, oftewel het ideale vakantiegevoel! Vrijdagavond zijn wij met een Koreaans meisje naar een originele Oostenrijkse kroeg (berghut look-a-like) geweest. Compleet met het houten interieur en de biermokken! Dit was echt supergezellig! Ik ben zelfs naar een sportbar geweest waar ik ook nog eens voetbal gezien heb. Het grootste gedeelte van onze tijd brengen wij echter door bij een hotel-met-terras in het centrum. Het is hier erg gezellig, het eten is heerlijk en het terras ligt aan een de rivier, waardoor je geen last hebt van auto's. Ik denk dat ze ons binnen een maand al een vaste tafel geven.

Ergens in mijn achterhoofd weet ik wel dat ik hier ben om naar school te gaan, maar tot nu toe lijkt het vooral een erg leuke vakantie. Mijn eerste huisgenootje had hier eigenlijk morgen al moeten zijn, maar ze is ziek en komt later pas. Ik heb dus nog het rijk alleen hier.

Vandaag ga ik eerst bijpraten met Christa en daarna heb ik afgesproken met Graeme (iemand verrast?) Vanmiddag hebben wij afgesproken met twee andere studenten, in een poging om nog sociaal te zijn :P. Er zijn tot nu toe wel een paar studentenfeesten geweest, maar het zijn vooral feesten om snel dronken te worden, dus ik ben er nog niet geweest.

Wij zijn trouwens ook al even bij de school geweest en in vergelijking met De Haagse lijkt het wel een peuterspeelzaak, zo klein is het! De introductie begint donderdag, dus dan zullen we wel meer horen.

Volgens mij is dit een verhaal met veel meer worden dan daadwerkelijk informatie, maar ach :D

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Uitwisseling Kufstein

-

Recente Reisverslagen:

17 November 2014

Up to date! De afgelopen maand

17 November 2014

Oeps! Verslag van meer dan drie weken geleden

04 Oktober 2014

Week 3 in Kufstein

21 September 2014

Het leven in Kufstein

17 September 2014

Mijn eerste dag

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 3484

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 Februari 2015

Uitwisseling Kufstein

Landen bezocht: